I.

VYMEDZENIE POJMOV

Spotrebiteľ:Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

Obchodník: „Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.“ minderama s. r. o., IČO: 56 345 283, so sídlom Veterná 8760/43, 917 01 Trnava, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Trnava, oddiel Sro, vložka č. 57038/T, emailová adresa: hello@minderama.com.

Zmluva uzavretá na diaľku: „Zmluva medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Obchodníka a Spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu“

 

Kúpna zmluva: zmluva uzatvorená medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom, ktorej predmetom je kúpa Tovaru dostupných na webovej stránke: www.minderama.com.

 

Zmluva o poskytovaní digitálneho obsahu: zmluva uzatvorená medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom, ktorej predmetom je poskytnutie jedálnička na mieru a/alebo tréningového plánu a/alebo konzultácií s výživovým poradcom dostupných na webovej stránke: www.minderama.com

 

II.

PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

 

1.    Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

2.   Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa prevzatia Tovaru Spotrebiteľom.

3.   Pri uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy Spotrebiteľ informuje Obchodníka o svojom rozhodnutí odstúpiť od Kúpnej zmluvy akýmkoľvek jednoznačne formulovaným vyhlásením, ktoré vyjadruje jeho vôľu odstúpiť od Kúpnej zmluvy (napríklad listom zaslaným prostredníctvom pošty alebo e-mailom) na adrese minderama s. r. o., Veterná 8760/43, 917 01 Trnava alebo na emailovej adrese: hello@minderama.com. Na tento účel môže Spotrebiteľ použiť tento formulár na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, ktorý mu bol zaslaný elektronickým prostriedkami.

4.   Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od Kúpnej zmluvy Obchodníkovi.

5.   Spotrebiteľ nemá právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť, ak ide o dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.

6.   Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy zaslať Tovar späť alebo odovzdať tovar Obchodníkovi alebo osobe určenej Obchodníkom na prevzatie Tovaru; to neplatí, ak Obchodník navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ odošle Tovar Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

7.   Spotrebiteľ znáša len náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi alebo osobe určenej Obchodníkom na prevzatie tovaru.

8.   Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru.

9.   Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s Kúpnou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

10. Obchodník je povinný vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku 9 v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Kúpnej zmluvy, ak Spotrebiteľ neodstúpil od celej Kúpnej zmluvy. Obchodník nemôže účtovať Spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

11.  Obchodník nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom.

12. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od Kúpnej zmluvy, ktorých predmetom je dodanie Tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je Tovar doručený, alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie Tovaru späť Obchodníkovi, ibaže Obchodník navrhne, že Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

 

III.

PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY O POSKYTOVANÍ DIGITÁLNEHO OBSAHU

1.    Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

 

2.   Lehota na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu uplynie po 14 dňoch odo dňa jej uzavretia.

 

3.   Pri uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu Spotrebiteľ informuje Obchodníka o svojom rozhodnutí odstúpiť od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu jednoznačným písomným vyhlásením, ktoré vyjadruje jeho vôľu odstúpiť od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu (napríklad listom zaslaným prostredníctvom pošty alebo e-mailom) na adrese minderama s. r. o., Veterná 8760/43, 917 01 Trnava alebo na emailovej adrese: hello@minderama.com. Na tento účel môže Spotrebiteľ použiť formulár na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu, ktorý mu bol zaslaný elektronickým prostriedkami prostredníctvom akceptačného e-mailu.

 

4.   Lehota na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu Obchodníkovi.

 

5.   V prípade, ak sa má na základe VOP a Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu sprístupniť Digitálny obsah pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu alebo ak Spotrebiteľ o sprístupnenie Digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu požiada, Spotrebiteľ môže udeliť Obchodníkovi výslovný súhlas so sprístupnením Digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu. Výslovný súhlas môže udeliť zakliknutím nasledovného políčka pred odoslaním objednávky:

 

„Súhlasím s tým, aby Obchodník sprístupnil Digitálny obsah pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu a vyhlasujem, že som bol/a poučený/á Obchodníkom a som si vedomý/á, že vyjadrením tohto súhlasu strácam právo na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu po úplnom poskytnutí digitálneho obsahu.“

 

6.   Ak Spotrebiteľ súhlasil s poskytnutím Digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu a následne od tejto zmluvy odstúpil a ešte nedošlo k poskytnutiu Digitálneho obsahu v celom rozsahu, má povinnosť uhradiť Obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy Obchodníkovi oznámil svoje rozhodnutie odstúpiť od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu.

 

7.   Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu, ak už došlo k poskytnutiu Digitálneho obsahu a Spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so sprístupnením Digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy sprístupnením Digitálneho obsahu, a Obchodník poskytol Spotrebiteľovi potvrdenie o vyhlásení Spotrebiteľa, že bol takto poučený a potvrdenie o výslovnom súhlase Spotrebiteľa s takýmto sprístupnením Digitálneho obsahu.

 

8.   Obchodník v tomto Poučení poučil Spotrebiteľa o tom, že udelením súhlasu so sprístupnením Digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu.

 

9.   Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so Zmluvou o poskytovaní digitálneho obsahu vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

 

10. Obchodník je povinný vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku 10 v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu, ak Spotrebiteľ neodstúpil od celej Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu. Obchodník nemôže účtovať Spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

 

11.  Obchodník nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom.

 

12. Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za úplné alebo čiastočné dodanie Digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

a)     Spotrebiteľ neudelil Obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania Digitálneho obsahu,

b)    Spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo

c)     Obchodník neposkytol Spotrebiteľovi potvrdenie o vyhlásení Spotrebiteľa, že bol poučený o zániku práva na dostúpenie od zmluvy a potvrdenie o výslovnom súhlase Spotrebiteľa s poskytnutím digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, ak ho Spotrebiteľ poskytol.